Vändpunkt

För mig känns det väldigt ovant att jag frivilligt väljer att sitta kvar i korridoren efter att skolan har slutat. Känner redan nu, efter ungefär två vanliga veckor i skolan att det kommer att hända en hel del gånger under dom nästföljande tre åren.
Att ha läxor att göra när jag kommit hem är en av dom värsta känslorna för mig. När jag är hemma vill jag inte ha något med skolan att göra längre, jag vill att min fritid ska vara just fritid.
sen att det är himla skönt stämmning i korridoren såhär på eftermiddagarna gör ju inte det hela sämre. Några få som sitter vid datorn eller umgås en bit bort, småprat och bruset från Hornsgatan här utanför. En kille som glatt visslandes går förbi påväg hemåt. Det är skönt, avslappnat. Gillar att varken vara ensam eller ha sällskap.

Nej, nu är det bäst att packa ihop grejerna om jag inte ska missa bussen hem!

hejsvejs, johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0