Sverige Demokraterna

Jobbar med ett politisktprojekt i skolan, nyss kollade jag SDs hemsida för att kolla vad de tycker om den politiska fråga vi jobbar med. Jag började nästan grina.

Jag måste fråga dem som kan tänka sig att rösta på SD, har ni läst vad de tycker? Har ni läst om deras politik på deras hemsida? Vet ni vad de står för? Om ni gör det, och ni fortfarande vill rösta på dem, då skäms jag över Sverige. Jag skäms över hur mycket vi kan kränka människor. Hur dålig människosyn vi kan ha.

Hur har detta kunnat hända? Var gick det fel? Skolkade ni på historietimmarna i skolan? Missade ni vad det var som startade förintelsen? Ett "vi" och ett "dom". Det finns ett vi och ett dom nu också. Men nu har det blivigt ett "vi=svenskar" och "dom=invandrarna".

Jag säger inte att Sverige Demoktraterna vill förinta invandrarna, självfallet inte. Men jag är livrädd för VIet och DOMet. Och det finns onekligen i SDs politik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0