Förstår ni nu varför jag är vegetarien?

Preci som Johanna äter jag inte kött. Många frågar varför. Många frågar hur jag klarar mig utan "en riktigt god biff". Ja, jag klarar mig helt utmärkt, det har liksom blivigt en vana. 

Men videon som även Johanna länkar till får mig att förstå mig själv ännu mer, det bekräftar bara de argument jag säger till de som undrar varför. Djur lever inte längre, de odlas. Titta bara på hur arbetarna "plockar" ut de sjuka kycklingarna. De skulle lika gärna kunna rota runt bland potatisar. Fyfan.

Ni kan kalla mig konstig som väljer bort kött, men ni kan inte förneka att djuren inte lever längre, de odlas.

KLARA


Kommentarer
Postat av: Johanna

vi tänkte samma tanke, my dear friend...

2009-09-09 @ 19:41:21
URL: http://globalabitterfittor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0