Anna Anka och Konservativa Klara

Man har ju hört en del om Anna Anka de senaste dagarna. Hennes idéer om könsroller och sådant låter ju nästan som mina argument i debatten idag!

Jag skulle argumentera för att könsrollerna var bra idag i vår tämligen samhällsinriktade skola. Det var otroligt roligt! Framförallt eftersom att argumentera mot mina egna åsikter bara stärker dem. Så, eftersom jag satt mig in i könsrollernas och kärnfamiljens "posetiva" egenskaper, blir jag nästan ännu mer chockad över att någon kan göra ett sådant uttalande.

Men det som glädjer mig är ju då dock att Sverige har reagerat så starkt på det här. Det betyder ju i alla fall att vi har lite vett kvar i landet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0