Hösten blir mysig, bara man gör den mysig

Är i skolan en timme och en kvart för tidigt. Sitter i fönstret (ni vet det där man kan se ner på hornsgatan och fundera över vad myr-människorna där nere tänker på). Dricker det underbara chai-teet och lyssnar på Frida Hyvönen.

Jag vet inte om det är något som alla gör, men jag njuter otroligt mycket av såna här stunder. Att bara vara, iakta och lyssna på vacker musik. Även om det är regnhöst ute. Jag säger som Matilda: bara man gör det rätt, blir hösten mysig.

Så, jag har en liten uppmaning. Gå ut en liten stund, med lite förlite kläder. Gå in, sätt på Frida Hyvönen (eller någon annan fin musik ni tycker om), gör varm choklad (gärna med kanel och kardemumma i) kryp in i en miljon filtar och bara va.

Det är i alla fall vad jag ska göra efter skolan.

_KLARA

Kommentarer
Postat av: Johanna

gud vad mysigt det låter. och varm choklad också. mumma :)

2009-10-07 @ 09:26:06
Postat av: KLARA

mumma=öl?

2009-10-07 @ 13:16:11
URL: http://globalabitterfittor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0