Bad sound kills good music

Och bra ljud gör att dålig musik låter bra.

Jag fick en ny cd-förstärkare på min födelsedag. Jag hade redan ett par GRYMMA högtalare men min cd var helt fucked up. Så fick jag den här nya fina saken. Och ljudet! Ljudet alltså! Det är som om man har ställt in skärpan på objektivet. Allt blir mycket skarpare och klarare. Och bättre.

I fredags låg jag och Johanna på min säng och väntade på Isbäll. Vi lyssnade på pearl med Björk. Den består ju nästan bara av andetag. Det var ganska läskigt faktiskt. Det kändes som om den som andades var i rummet. Jag fick massa bilder av nedsvultna barn med tomma ögon som ville ta min själ eller något. Snacka om att bra ljud kan få en att känna saker.




_KLARA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0